יום שלישי, 8 ביוני 2010

תגובה למכתב שפורסם מאת המטה לשמירת צביון בית ספר "חוט השני"

להורי "חוט השני" שלום רב,

לפניכם המייל שנשלח על ידי המטה לשמירת צביון בית ספר "חוט השני" בצרוף העובדות לאשורן במה שקשור לפעולותינו.

הורים יקרים,

טענת המטה: שלשום בערב החלה קבוצת הורים התומכת בהכנסת תכנית תל"י לבית הספר, והפועלת בידיעתה ובעדכונה של ריטה, בחלוקה של איגרות להורי בית הספר. על פי האמור באיגרות אלה, אותה קבוצת הורים, המכנה את עצמה "ההורים המארגנים" מבקשת מאיתנו לבוא למשאל בנושא תל"י. קבוצת הורים זו אינה קבוצה אובייקטיבית של הורים, כפי שהיא מנסה להציג את עצמה, אלא קבוצה קטנה של הורים שמלכתחילה תמכו בהכנסת תוכנית תל"י לבית הספר, וחלקם אף ניסה לרשום את ילדיו בעבר לבתי הספר של יח"ד ויוזמ"ה. הורים אלה מעוניינים להגשים את חלומם על הגב של כולנו.

העובדות לאשורן:
קבוצת ההורים עליה מדובר, התארגנה לאחר פנייה של אמא מביה"ס, רוני טמיר בלומוביץ' במייל לכל הורי בית הספר ב – 14.5, באמצעות ועדי הכיתות, שבה הזמינה את כולם בלי קשר לדעתם, לארגן "הצבעה חשאית" בשאלת הרצון/אי הרצון להיחשף למידע ולדון על תכנית תל"י ולא בעד או נגד אימוץ התכנית. פנייה זו נעשתה בנוסף באופן אישי למובילי המטה, גיל אליהו (בשיחה פנים מול פנים, לה יש עדים) ועמית מירז (ראו בנספח, בסוף מסמך זה). אם היה חשוב להם להשפיע על ארגון המשאל, ואם היה להם חשוב באמת לשמוע את עמדות ורצונות משפחות הקהילה, היו מצטרפים ומארגנים איתנו יחד.

טענת המטה: למותר לציין שקבוצה זו, שלכאורה מבקשת לקיים משאל הוגן, היא זו שתמכה בהכנסת תוכנית תל"י לפני כחודשיים מבלי לשאול את ההורים ומבלי להתחשב בדעתם. לאחר שקבוצה זו לא הצליחה לכפות את דעתה בדרך הכוחנית שכולנו זוכרים היטב מלפני כחודשיים, היא מנסה ליצור לעצמה תדמית דמוקרטית ולבקש לבצע משאל שאינו אלא מניפולציה שנועדה להעלות את תוכנית תל"י על סדר היום מחדש. קבוצה זו מנסה להציג את עצמה כאילו היא רק מבקשת מידע על תוכנית תל"י, בעוד שבפועל קבוצה זו תומכת בתל"י מלכתחילה, ולא משנה איזה מידע היא תקבל (מה גם שהמידע אודות תל"י מתפרסם בעשרות אתרי אינטרנט).

העובדות לאשורן:
כאמור, הקבוצה התאספה לאחר שליחת המייל ב – 14.5. לפי חישובנו, עבר מאז פחות מחודש. אנו לא שואלים ולא חוקרים את חברינו לקבוצת המארגנים אם הם בעד או נגד. כולנו רוצים לפעול למען שינוי תרבות קבלת ההחלטות בחוט השני ומזמינים את כולם, כולל אנשי המטה, להצביע ובכך להשפיע על התוצאות.

טענת המטה: קבוצה "דמוקרטית" זו אפילו לא טרחה לפנות להנהגת ההורים כדי להעלות נושא מהותי כמו ביצוע משאל, אלא דחקה הצידה את הנהגת ההורים, ופועלת תוך התעלמות מוחלטת ממנה.

העובדות לאשורן ושאלה למטה: ציטוט מתניר, יו"ר הנהגת ההורים, כפי שאישרה לנו לפרסם: "מבחינתי, ההנהגה מיצתה את הנושא והובהר לכל חברי ההנהגה שאין להם מנדט לעסוק בזה".

האם בעצומה שיזמתם ובפעולותיכם האחרות, פניתם להנהגת ההורים, לבקש את רשותם?

טענת המטה: קבוצה זו מנסה ליצור תהליך בחירות שאין דבר כזה שהוא יכול להיעשות באמצעות יוזמה פרטית ופיראטית - שלא באמצעות תהליך מסודר של הנהלת בית הספר או הנהגת ההורים.

העובדות לאשורן: כל פעולותינו עברו ייעוץ משפטי. לעצם הטענה, כל אדם יכול ליזום תהליך בחירות ולקבוע את התקנות שהוא בוחר. התקנות משתנות או מתעדכנות בעקבות פניות ציבור המצביעים.

טענת המטה: קבוצה "דמוקרטית" זו מבקשת לקיים הצבעה בדיוק כמו הבחירות בסוריה - כשעל הפרק תוכנית אחת בלבד, בעד ונגד.

העובדות לאשורן: המשאל המדובר עוסק בזכות של כל משפחה ומשפחה בביה"ס להביע את עמדתה בשאלה "האם מעוניינת או לא מעוניינת לקבל מידע רשמי בנושא תכנית תל"י", כיוון שזהו הנושא שהוצג בפני ההורים, על ידי הנהלת בית הספר ועל נושא זה לא קיבלנו מידע.

טענת המטה: לדעת קבוצה זו אין שום מקום להעלות על סדר היום תוכניות לימוד אחרות כמו: מוסיקה, מדעים, ספורט, מדעי הסביבה ועוד. קבוצת הורים זו אף דחתה בשאט נפש הצעת הורים לבחון תוכניות העשרה אחרות.

העובדות לאשורן: מעולם לא טענו שאין מקום להעלות על סדר היום תוכניות אחרות. אם לכותבי המייל יש הוכחות המראות אחרת, עליהם להציגן. המנדט להביא לדיון תכניות אחרות, איננו בידינו, ההורים, אלא בידי ההנהלה. המנדט הקיים ברשותנו הוא לפעול למען העברת מסר ברור – קבלת ההחלטות בקרב הורי בית הספר ראויה להיעשות בדרך דמוקרטית , כך שלכל משפחה תהא הזכות להביע עמדתה ולא הכוחניות תשלוט במקומותינו.

טענת המטה: קבוצה זו פועלת מתוך שליחות להכנסת תוכנית תל"י לבית הספר, ודחוף לה לפעול כפי שהיא פועלת דווקא ימים ספורים לפני תום שנת הלימודים.

העובדות לאשורן:
קבוצתנו פועלת מתוך שליחות לשינוי צורת השיח ואופן קבלת ההחלטות, אותן מנהיג המטה, ולאופן נסיונותיו לשכנע הורים, על ידי פרסום עובדות שיקריות וכן, להפחדות הנזרעות בקרב הורי בית הספר, כתוצאה מפעולותיו. (ראו נספח 2). "פרשת תל"י" החלה בשנת לימודים זו, בה היינו אמורים, כולנו, לשבת באסיפת הורים, להקשיב, להעיר ולדון באופן פתוח, כדי שנוכל לקבל החלטות. מן הראוי לסיים שנה זו עם ידיעה באם רוצות משפחות ביה"ס, להשלים שלב זה, או אינן רוצות.

טענת המטה: הורים יקרים, אל תטעו. קבוצה זו נתמכת בשקט על ידי ריטה.

העובדות לאשורן: על כותבי המייל להוכיח דבריהם. אנו יידענו
את המנהלת בדבר יוזמתנו לאחר הפגישה הראשונה של הקבוצה שהתקיימה ב- 23 במאי ובמייל שנשלח אליה במהלך חלוקת האיגרות בתאי הדואר. מעבר לכך אין לנו קשר איתה בנושא זה.

טענת המטה: אנו יודעים זאת במשך למעלה משלושה שבועות, אבל שתקנו עד עכשיו, כדי לא להסעיר מחדש את הרוחות בבית הספר, וכדי לתת הזדמנות למנהלת, שהודיעה בפני כל ההורים שתל"י ירדה מהפרק, לקיים את אשר הצהירה עליו.

העובדות לאשורן:
הפגישה הראשונה, בה התגבשה קבוצת ההורים המארגנים את המשאל ושאליה, כאמור, הוזמנו כולם, נערכה ב – 23.5, כלומר, לפני 16 ימים, שהם, למיטב ידיעתנו, שבועיים ויומיים.

טענת המטה: כל מאמצינו לא הועילו, המנהלת נחושה להכניס את תוכנית תל"י לבית הספר. עכשיו פועלת עבורה קבוצה של מספר הורים, כשהמנהלת לכאורה יושבת בצד ואינה מעורבת בדברים, כשבפועל היא מעודכנת ומודעת היטב לכל המתרחש.

העובדות לאשורן:
אנו קבוצה שעובדת ופועלת בעצמנו וביוזמה פרטית וכותבי המייל מוזמנים גם היום להצטרף אלינו ולפעול יחד איתנו, כפי שהוזמנו, כאמור, כשרק התחילה. (ראו פנייה בנספח לעמית מירז).

טענת המטה: חשוב שתדעו את העובדות הבאות שאירעו במהלך שלושת השבועות מאז שהמנהלת הודיעה על הורדת תל"י מסדר היום:

1. לאחרונה התגלה לנו שבהתכתבויותיה עם משרד החינוך מלפני מספר חודשים כתבה המנהלת במכתב למשרד החינוך שהנהגת ההורים הבית ספרית הסכימה להכנסת תוכנית תל"י לבית הספר. כמו שכולנו יודעים הנהגת ההורים הבית ספרית מעולם לא הסכימה לכך, והמנהלת הרי הודתה ואף התנצלה בפני כולנו שהיא אמרה להנהגת ההורים ש"אין לכם SAY בענין". כזכור בישיבה הראשונה של כל הורי בית הספר ביום 11.5.2010 שאלנו את המנהלת האם היא מסרה למשרד החינוך שיש לה את הסכמת ההורים או הסכמת הנהגת ההורים. המנהלת השיבה, לפני כל ההורים, בתשובה לא.

לצערנו המנהלת לא אמרה אמת. לא למשרד החינוך ולא להורי בית הספר.

הצעה: אנו מציעים לכותבי המייל, שאיננו יודעים את זהותם, להראות הוכחות לידיעה זו או לפחות, כצעד של יושר, לאפשר למנהלת להגיב על טענותיהם.

2. טענת המטה: לפני כשלושה שבועות נודע לנו שהמנהלת הסכימה לתת את מפתחות בית הספר לקבוצת ההורים שמבקשת לבצע את המשאל עתה, כדי שתקיים את דיוניה בתוך בית הספר. דבר זה לא בוצע בסופו של דבר רק בעקבות התערבותנו.

העובדות לאשורן:
"כשאני פירסמתי את הודעתי, בדבר קיום הישיבה הראשונה לארגון המשאל, כתבתי על דעת עצמי שהיא תתקיים בבית הספר, מתוך הנחה שבית הספר הוא מרכז של כולנו ולכן אין מניעה לקיים בו את הפגישה. בבואי לעדכן את המנהלת ולבקש ממנה מפתח, נאמר לי על ידה באופן שלא משתמע לשתי פנים, שלא אוכל לקיים את הפגישה בבית הספר. מעולם לא היו בידי מפתחות של בית הספר וגם לא הסכמה לכך".
כתבה: רוני טמיר בלומוביץ'

טענת המטה: והחמור ביותר - המנהלת כינסה וקיימה ישיבת הנהגת הורים מורחבת, שבה היא רצתה ליצור רושם חיצוני פייסני, כשהיא כבר יודעת באותו זמן שקיימת התארגנות של מספר הורים כאמור, שמעדכנת אותה, וכשהיא יודעת שהיא כבר הסכימה לתת להם את מפתחות בית הספר (אנחנו גילינו את זה וסיכלנו את זה רק יום אחר כך).

העובדות לאשורן: הישיבה המדוברת התקיימה ב - 16.5.2010. הפגישה הראשונה שבה התגבשה הקבוצה לראשונה התקיימה ב - 23.5.2010. מכאן, שבעת הכנס לא היתה קיימת קבוצה כזו בכלל.

טענת המטה: כדאי לדעת שבישיבה זו הוחלט לקיים תהליך חשיבה מסודר לגבי תוכניות העשרה אפשריות לבית הספר.

העובדות לאשורן מפי תיאדורה אשר, שנכחה בישיבה:
"אני נכחתי בפגישה זו ואני עדה לכך שלא התקבלו החלטות כלל, לא בנושא התכנית ולא בנוגע לאחרות".

טענת המטה: 3. במשך תקופה זו נודע לנו שהמנהלת מתבטאת מול גורמים עמם היא שוחחה, באופן שסותר לחלוטין את דבריה בפני כל הורי בית הספר. המנהלת העבירה מסר לגורמים אלה שהיא יותר ממעוניינת בהכנסת תוכנית תל"י לבית הספר.

הצעה:
אנו מציעים לכותבי המייל, שאיננו יודעים את זהותם, להראות הוכחות לידיעה זו או לפחות, כצעד של יושר, לאפשר למנהלת להגיב על טענותיהם.

המשך המייל: 4. לפני כשבוע, כשידענו בדיוק לאן פני המנהלת וקבוצת ההורים האמורה מועדות, פנינו למנהלת וביקשנו ממנה להודיע להורי בית הספר בדיוק את מה שהיא אמרה מול כל הנוכחים בישיבות שהתקיימו ביום 11.5.2010 ובישיבת ההנהגה המורחבת שהתקיימה מספר ימים לאחר מכן - שמבחינתה תוכנית תל"י אינה עומדת על הפרק השנה ובשנה הבאה, וכי מה
שחשוב לה הוא הרגעת הרוחות ואיחוד קהילת ההורים. המנהלת לא ראתה לנכון עד היום להשיב על בקשה זו.

העובדות לאשורן: פעולתנו אינה קשורה למנהלת ולא ביקשנו אישור להוצאתה לפועל. אי לכך גם אם הייתה נענית לבקשתם,
פעילותנו הייתה ממשיכה, מתוך אמונה שדרך קבלת ההחלטות בקהילת חוט השני צריכה להשתנות.

טענת המטה: מסרנו למנהלת גם את עמדתנו, שבחירות אינן יכולות להיעשות באופן מניפולטיבי ופיראטי, אלא באמצעות בית הספר או הנהגת ההורים, ולאחר הצגת החלופות האפשריות. ביקשנו מהמנהלת למנוע התנהלות מתסיסה. ביקשנו ממנה לומר
להורים את מה שהיא התחייבה עליו בפניהם. המנהלת לא השיבה לנו עד היום.

תגובה:
כפי שיוזמת העצומה של המטה לשמירת צביון בית הספר, נעשתה באופן פרטי על ידי הורים וללא בקשת אישור מהמנהלת או מההנהגה (להזכירכם, "וועדת הקישוט"), כך גם נעשה משאל ההורים.
שוב, תגובת תניר, יו"ר הנהגה: (כפי שאישרה לנו לפרסם) "מבחינתי, ההנהגה מיצתה את הנושא והובהר לכל חברי ההנהגה שאין להם מנדט לעסוק בזה."


המשך וסיום מייל המטה: לצערנו המנהלת מפרה פעם אחר פעם את האמון שנתנו בה, וחוזרת בה פעם אחר פעם מהדברים שאמרה. לצערנו המנהלת אינה דבקה תמיד בהצגת האמת כהוויתה. אנו דורשים : 1 .שהמנהלת תודיע לאלתר ובאופן הברור ביותר באיגרת להורים כי היא עומדת מאחורי דבריה שלפיהם נושא תל"י ירד מהפרק. .2 שהמנהלת תודיע לאלתר כי היא מתנגדת לביצוע משאל פיראטי, שאינו מאורגן על ידי בית הספר או על ידי נציגות הורי בית הספר, ותפעל למניעתו. שכן לא יעלה על הדעת שכל הורה שמעונין לשמוע על תוכנית חינוכית כלשהי בבית הספר יקיים משאל על דעת עצמו.

3. שיתקיים יריד תוכניות העשרה, שבמסגרתו יידון מבחר של תוכניות העשרה לבית הספר, כגון: מוסיקה, מדעים, אומנויות, סביבה ועוד.

בברכה, המטה לשמירת צביון בית הספר חוט השני

עד כאן, המייל שנשלח על ידי המטה לשמירת צביון ביה"ס.

פניה למטה השמירה על צביון בית הספר:
אנא, שימרו על יושר והגינות בפרסום נתונים ועובדות והוכיחו את דבריכם.

ולכלל ההורים:
אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקריאה להפסקת ההתנהגות שמנסה המטה לשמירת צביון ביה"ס ותומכיו להנחיל, על ידי כתיבה ופרסום שקרים, ללא הוכחות ותימוכין ופרסום ביטויים קשים נגד המנהלת ונגד מי שלא הולך בדרכם.

בברכה,
מארגני משאל ההורים
שמותינו מוצגים בסוף דף ההסבר בבלוג שכתובתו –
mishalhorim@blogspot.com



נספחים:
1. מצורף מייל שנשלח לעמית מירז ותשובתו:
מאת Roni Tamir-Blumovitz ‫‬‬‬‬‬
‎אל: Amit Meyraz‬‬‬‬‬
‎תאריך‎15 במאי 2010 11:52
‎נושא:Re: תשובה למכתבך
‎נשלח על-ידיgmail.com
עמית שלום,
אתמול שלחתי מייל לרשימות התפוצה הקיימות אצלי, בנוגע לקריאה לערוך הצבעה חשאית בנוגע לתכנית תל"י והכנסתה לביה"ס.
מטרת ההצבעה היא לאפשר ל"קולות השקטים" משני הצדדים ולאלו שעדיין לא בעלי דעה מוצקה,
להביע את דעתם. אני מציעה קלפי בת 3 אפשרויות הצבעה:
1. אני בעד דיונים אודות הכנסת תכנית תל"י
2. אני נגד דיונים אודות הכנסת תכנית תל"י
3. אני מעוניין בחשיפת התכנית כדי שאוכל לגבש עמדה.
אני פונה אליך כדי לשלב ידיים למהלך דמוקרטי, שבו נוכל אנו, ההורים, להתגאות בו בפני ילדינו ולומר: "כך פותרים מצבים של אי הסכמה וזאת דרך הדמוקרטיה".
אודה אם תוכל לפעול בין חבריך במטה כדי שנארגן יחד הצבעה שכזו.
בברכה, רוני טמיר בלומוביץ'

ותשובתו: היי רוני,
‎זכותך לפעול בכל דרך שאת רואה לנכון‫,‬ ‎בברכה ושבוע נפלא. ‎עמית‬‬‬‬

2. מספר הורים אמרו לנו שהם מפחדים לפעול בצורה כזו או אחרת, שנוגדת את רוח המטה. גיל אליהו עודכן בכך באחת משיחות הטלפון שהתקיימו עימו (הפרטים מצויים אצלנו ואין בדעתנו לחשוף אותם).

7 תגובות:

  1. שלום לכם ההורים המארגנים.
    לי עדיין לא ברור מה ההתעקשות לערוך משאל בעיתוי הזה, ואני אסביר:
    א. מדובר בשבועיים לפני תום שנת הלימודים - זה מרגיש שאתם לחוצים בזמן בכדי לא לערב את הורי הגנים, ששנה הבאה יהיו חלק משמעותי בקהילה (מבחינה כמותית).
    ב. ריטה הוציאה איגרת ובה כתוב אין תל"י השנה ובשנה הבאה - אז על מה המשאל? על תוכנית שאם ההנהלה תרצה להכניס, היא תידון על כך רק בעוד שנתיים?! או שיש בידיכם מידע מהמנהלת שלא נמסר להורים.
    בכל מקרה זה נראה מגוחך לערוך משאל, על משהו שאולי יהיה רלוונטי רק בעוד שנתיים!!!!

    השבמחק
  2. אני לא מבין, המטה לא מעוניין בדמוקרטיה?
    אף אחד לא שאל אותנו מה אנחנו-ההורים באמת רוצים.
    לא מקובל עלי שההליך הזה יסתיים בהכתבות!

    בברכה,
    מיקי בן ישראל

    השבמחק
  3. לאנונימי שלום,
    א. בעניין הגנים, תשובתנו -

    אין באפשרותנו לדעת מיהם הילדים שישובצו בשנת הלימודים הבאה (תשע"א)לבית הספר "חוט השני". מלבד שלושת גני הילדים הצמודים לביה"ס (זית, אתרוג ותמר)ישנם גנים נוספים בשכונה שבוגריהם ישובצו לבית הספר. יתרה מכך, גם מתוך שלושת הגנים המדוברים, אין הכרח כי 100% מהילדים ישובצו לביה"ס שלנו. לפיכך, היצבנו גבול וקבענו בתקנון המשאל שרק משפחות התלמידים הרשומים לביה"ס בשנה"ל הנוכחית (קרי תש"ע) תוכלנה להשתתף במשאל.
    ב. המשאל הינו על: הזכות של כל משפחה להביע עמדה אם רוצה לקבל או לא לקבל מידע אודות תכנית תל"י על ידי גורם רשמי. זאת כדי להעביר את המסר, שלא ייתכן שקבוצה אחת של הורים תגרום לכלל ההורים לא לקבל את מה שתוכנן מלכתחילה - מידע. האם אתה מסכים לכך שהתנהגות לא הולמת של קבוצה מסויימת שמשהו לא מוצא חן בעיניה, תכתיב לכולם? אנחנו לא. איפה זה יסתיים? היום זה קבלת מידע על תל"י, אתמול זה על כיתת עולים ומה מחר?
    כל אחד שמשהו לא מוצא חן בעיניו, יוכל לעמוד קבל עם ועדה ולהשתלח בהורים אחרים ובמנהלת? אם אתה מוכן לחיות עם זה בשלום - דייך.
    אנו קוראים תיגר על הניסיון שלך לרמוז כי יש לנו מידע שלא נמסר להורים. אין לנו.

    השבמחק
  4. מיקי שלום,
    נכון, עד היום אנו לא יודעים מהי עמדת ההורים בנושא. לכן אנו מקיימים את המשאל.
    נשמח לראות את כולם בין המצביעים.

    השבמחק
  5. אתם מדברים מדברים ולא עונים לי על השאלה.
    למה יש משאל - על משהו לא רלוונטי?
    כשכן יהיה רלוונטי אז תערכו את המשאל, למעשה אז, ריטה תצטרך לעשות משהו - זה בכלל לא קשור למטה לשמירת צביון ביה"ס.
    מבחוץ, זה נראה שאתם מנסים בכוח להכניס משהו שהמנהלת אמרה שכרגע הוא ירד מהפרק.
    המשאל שלכם לא רלוונטי - כי אין תל"י בשנה הבאה!!

    השבמחק
  6. אב בחוט השני10 ביוני 2010 בשעה 2:46

    האם לספר עובדות ולצטט מתוך אתרים רשמיים זו התנהגות לא הולמת? האם הורים שפועלים נגד התנהלות לא חוקית (המנהלת הודתה בכך קבל עם ועדה) של ההנהלה זו התנהגות לא הולמת? האם הורים צריכים לקבל את העובדה שבפגישה עם הורים המנהלת אומרת שהיא מבינה שתוכנית עם אופי דתי היא נושא רגיש ובשנה הבאה נדון על תוכניות העשרה לבית ספר ובמקביל לא עוצרת התנהלות שממשיכה לנסות ולדחוף את אותה תוכנית דתית? 

    השבמחק
  7. לאב בחוט השני שלום,
    אנחנו חושבים שיש לאפשר לכל ההורים להביע את דעתם - האם מספיק להם לקבל מידע שלא על ידי גורם רשמי, ובזאת לוותר גם על האפשרות לשאול את אותו גורם שאלות, גם אם הן נוקבות. או שמבחינתם מספיק לקבל מידע מהאינטרנט או ממקורות שאינם רשמיים?
    למה כל כך מפחיד לאפשר להורים להביע עמדתם, תהא אשר תהא?

    טענותיך, כאילו אנחנו מנסים לדחוף תכנית דתית, משוללות יסוד, אלא אם כן יש לך הוכחות לכך.

    השבמחק