יום שלישי, 1 ביוני 2010

דף הסבר על המשאל

הורה יקר,

בימים האחרונים נשלחה אליך איגרת הזמנה להשתתפות במשאל הורי בית הספר "חוט השני" בנושא: נכונות/אי-נכונות לקבל מידע אודות תכנית תל"י מגורמיה המוסמכים.

להלן מספר הסברים והבהרות אודות המהלך והרקע לו:

המשאל נוזם על ידי קבוצת הורים מכיתות שונות בבית הספר, שדעתם אינה נוחה משינוי האוירה בתוך קהילת בית הספר, מאז תחילת "פרשת תל"י".

אנו סבורים שבמסגרת תהליך בית ספרי, הפתוח למעורבותם של ההורים, חשוב שאכן תינתן הזדמנות שווה לכל משפחה להביע עמדתה.

1. מטרות המשאל:

א. להביא לידי ביטוי את עמדות כלל ההורים, באמצעות הליך דמוקרטי, מסודר וחשאי, בשאלת הנכונות/אי-הנכונות לקבל מידע אודות תכנית תל"י.
ב. להעביר את המסר שהדרך הדמוקרטית היא הדרך בה נרצה ללכת כאשר יגיעו לפתחינו נושאים נוספים בהם נהיה חלוקים בדעותינו.
ג. להיות ראויים להוות דוגמה לילדינו, כשנדבר איתם על הדרכים הראויות לקבלת החלטות.

2. הבהרה: המשאל נסוב אך ורק על שאלת הנכונות/אי-הנכונות להיחשף למידע אודות התכנית, מגורמי תל"י המוסמכים, ולכן, המצביעים נדרשים להצביע: האם הם מעוניינים בקבלת מידע זה, או שאינם מעוניינים בקבלתו.

3. אין בתוצאות המשאל משום לקבוע החלטה לגבי אימוצה של התכנית בבית הספר.

4. המשאל הינו ניטראלי ואינפורמטיבי בלבד. תוצאותיו, ללא פרשנות, יוצגו בפני הורי בית הספר.

5. יובהר: הנהלת בית הספר, בכללה המנהלת וצוות המורים אינם קשורים בשום דרך שהיא למהלך המשאל. יוזמת המשאל וארגונו נעשים על ידי ההורים שהתארגנו לשם כך בלבד. מנהלת בית הספר עודכנה אודות היוזמה, והבהירה כי היא ובית הספר עצמו לא יהיו מעורבים בו כלל. בשל עמדתה זו, לא מתבצע המשאל בתוך מתחם בית הספר, ואף תוצאותיו לא יוגשו למנהלת, כי אם להורי בית הספר.

6. בארגון המשאל מושקעת חשיבה רבה ועבודת הכנה מרובה של הצוות המארגן, על מנת לשמור על העקרונות של חשאיות, שקיפות וניטראליות. לפיכך, מפורסם בבלוג זה
תקנון מפורט אודות תהליך ההצבעה.

7. ההשתתפות במשאל מיועדת לכל הורי בית הספר, תהא דעתם אשר תהא, ככלי המאפשר להם להשפיע בצורה דמוקרטית.

8. אנו נשמח לקבל כל עזרה או סיוע מצד הורים המעוניינים לתרום מזמנם לארגון המהלך בדרכים שונות, על מנת לאפשר קיומו בצורה אופטימאלית. כל המעוניין לסייע מוזמן לפנות לכתובת האימייל
mishalhorim@gmail.com.

בברכה,
ההורים המארגנים
רוני טמיר בלומוביץ, צמח גרין, ליאת גרין, יניב כהן-אביעד, נתי עטיה, מיכל ששון, דינה נבט, תיאודורה אשר, אתי אמויאל, מאיר ברקוביץ, משה שלר, שמואל יונס, אסי פרומברג, יוסי אסולין והורים נוספים

9 תגובות:

  1. מדוע אתם מסתתרים מאחורי מילים מכובסות? אתם בסך הכל רוצים להכניס את תל"י מהחלון, אחרי שזרקו אותם מהדלת.

    השבמחק
  2. כאמא לילד בגן זית, נודע ע"י השכנה על המשאל שלכם.
    מקומם מאוד שאן לנו (הורי ילדי הגן) זכות הצבעה.
    ברור שהדחיפות לקיים משאל רגע לפני ששנת הלימודים מסתיימת, היא בכדי למנוע מאיתנו להצביע במשאל.
    ולזה אתם קוראים דמוקרטיה...?!

    השבמחק
  3. מצד אחד אתם רוצים להעביר את הנושא הזה בצורה דמוקרטית, מה ששונה מהדרך של הנהלת בי"ס. מצד שני, בדמוקרטיה, כמו בדמוקרטיה, יש עוד אפשרויות. למה לא לשאול: מי מעוניין לשמוע על תוכנית תל"י, על תוכנית העשרה לאמנות, למוסיקה, למדעים, תוכנית העשרה אקולוגית - יש כ"כ הרבה אפשרויות...
    רק במדינות העולם השלישי, התושבים יכולים להצביע כן/לא בעד משהו אחד ויחיד...

    השבמחק
  4. שלום רב לאם מגן זית,
    אין באפשרותנו לדעת מיהם הילדים שישובצו בשנת הלימודים הבאה (תשע"א)לבית הספר "חוט השני". מלבד שלושת גני הילדים הצמודים לביה"ס (זית, אתרוג ותמר)ישנם גנים נוספים בשכונה שבוגריהם ישובצו לבית הספר. יתרה מכך, גם מתוך שלושת הגנים המדוברים, אין הכרח כי 100% מהילדים ישובצו לביה"ס שלנו. לפיכך, היצבנו גבול וקבענו בתקנון המשאל שרק משפחות התלמידים הרשומים לביה"ס בשנה"ל הנוכחית (קרי תש"ע) תוכלנה להשתתף במשאל.

    השבמחק
  5. שלום לאנונימי,
    המשאל המדובר עוסק בזכות של כל משפחה ומשפחה בביה"ס להביע את עמדתה האם מעוניינת או לא מעוניינת לקבל מידע רשמי בנושא תכנית תל"י, כיוון שזהו הנושא שעמד על הפרק.

    השבמחק
  6. אני האם מגן זית, ואני מעוניינת לחדד את השאלה שלי, היות וכולנו יודעים בוודאות כי לא יהיה תל"י בשנה הבאה בבית הספר, אזי מדוע ההתעקשות לערוך משאל שבועיים לפני תום הלימודים? מה הלחץ?
    יש משהו שאתם יודעים שמנהלת בית הספר הודיעה אחרת?

    השבמחק
  7. מעניין למה אתם לא מעלים את כל התגובות..האם גם זו דמוקרטיה בעיניכם?...

    השבמחק
  8. שלום שוב לאם מגן זית,
    "פרשת תל"י" החלה בשנת לימודים זו, בה היינו אמורים, כולנו, לשבת באסיפת הורים, להקשיב, להעיר ולדון באופן פתוח, כדי שנוכל לקבל החלטות. מן הראוי לסיים שנה זו עם ידיעה באם רוצות משפחות ביה"ס של הילדים הרשומים השנה, להשלים שלב זה, או אינן רוצות. האם את מסכימה לכך שהתנהגות לא הולמת של קבוצה מסויימת שמשהו לא מוצא חן בעיניה, תכתיב לכולם? אנחנו לא. איפה זה יסתיים? היום זה קבלת מידע על תל"י, אתמול זה על כיתת עולים ומה מחר?
    כל אחד שמשהו לא מוצא חן בעיניו, יוכל לעמוד קבל עם ועדה ולהשתלח בהורים אחרים ובמנהלת? אם את מוכנה לחיות עם זה בשלום - דייך.
    אנו קוראים תיגר על רמזייך, כאילו יש בידינו מידע שאין להורים אחרים. אין לנו.

    השבמחק
  9. לאנונימי מה - 9.6 שלום רב,
    אנו מעלים את כל התגובות שכתובות בצורה ראויה.

    השבמחק